Ve dnech 27.7. – 31.7.2015 pořádal sbor dobrovolných hasičů Studenec „Týdenní putování dráčka Soptíka s názvem Sněhurka a 25 trpaslíků“ (pro děti od 6 do 9 let). Zúčastnilo se ho 25 dětí, pomocníci: Barbora Vanclová, Majda Chrástová a Ondra Vaníček, vedoucí: Miroslava Vanclová, Martina Vaníčková, Petra Brožová a Markéta Šimková. Obědy a svačiny nám připravovala Bohunka Vanclová, Eva Linková a Jiří Vancl. Děti se ráno sešly v 8:00 v hasičárně ve Studenci a domů odcházely v 16:00 (kromě úterý, kdy přespaly v hasičárně). Na konci každého dne jsme rozdávali diplomy, medaile a odměny za pilnou práci. V pondělí ráno nás přivítala Sněhurka a zazpívala nám hudební pohádku Přišli domů trpaslíci. Po písničce jsme vybarvili velkou Sněhurku, královnu a trpaslíky. Odpoledne jsme Sněhurce vyrobili kytičky z pytlíčků od čaje. Během dne jsme si zahráli i spoustu pohybových her. Úterý začalo rozcvičkou. A co se nestalo. Náš Šmudla ztratil čepičku. Naším úkolem bylo i jiné čepičky najít a podepsat je svým vlastním jménem.  Tento den nám trochu pršelo a tak jsme se pustili do vyrábění malých trpaslíků a lucerniček. Po krátké procházce na nás čekalo překvapení. Povozili jsme se na čtyřkolce, v džípu a na motorce.Všem řidičům moc děkujeme. Byl to opravdu zážitek. K večeři jsme si opekli špekáček a těšili se do klubovny na spaní. Před spaním jsme se podívali na DVD Sněhurka a 7 trpaslíků. Četba další pohádky O Sněhurce nás nakonec ukolébala až ke spánku. Ve středu ráno jsme si na hřišti zacvičili a zahráli si spoustu her. Hned po rozcvičce jsme si před hasičárnou všimli fáborků. Vydali jsme se po nich. Splnili jsme plno úkolů a došli jsme až k chatě ve Studenci, kde na nás čekal náš kamarád trpaslík. U Chaty se  konala  trpasličí svatba. Ptáte se koho? No přeci Šmudly. Má přeci po vojně a tak se žení.:-) Odpoledne jsme za hasičárnou čarovali savem a udělali si krásná trička. Kdo neměl tričko, zdobil kameny. Ve čtvrtek nás čekal celodenní výlet. Jeli jsme vláčkem z Martinic do Jablonce nad Jizerou, kde jsme si pohráli na dětském hřišti a koupili zmrzlinu. V pátek nás čekal poslední den týdenního putování. Po rozcvičce jsme upekli ve skupinkách 6 opravdových jablečných štrůdlů.  Zasoutěžili si na stanovištích. A pak už jsme začali nacvičovat divadelní představení pro rodiče, kde jsem využili všeho, co jsme tento týden dělali. Divadelní představení v podání našich dětí bylo nádherné. Každý proto dostal zlatou medaili a pamětní listi od Sněhurky. Celý týden byl moc krásný. Máme všichni na co vzpomínat. Nakonec jsme se  rozloučili a popřáli si krásné prázdniny. Děkuji všem sponzorům za krásné dary pro děti (Aromis – Podzimek – Horka u Staré Paky, Monika a Pavel Mečířovi – Studenec, Ludmila a Vašek Urbanovi – Českomoravská stavební spořitelna).  Děkuji všem, kdo mi s táborem pomohli. Jste úžasní. Děkuji i maminkám, které nám jako každý rok upekly výborné koláče. A i ostatním rodičům za jejich dobroty. Vedoucí tábora: Mgr. Miroslava Vanclová